poniedziałek, 25 kwietnia 2011

Mazurek

Zapisuję przepis na mazurek z poprzedniego posta. Ciasto mi tak smakuje, że chyba będzie gościł u mnie na stole nie tylko z okazji Świąt Wielkanocnych.

Składniki na ciasto:
300 g mąki
250 g margaryny wegańskiej
70 g cukru pudru
2 łyżki śmietany sojowej

Wszystkie składniki ugniatamy, następnie tak urobione ciasto wkładamy do lodówki na godzinę. Po wyjęciu z lodówki rozgniatamy, jest miękkie i lepiące (dlatego można podsypać mąką). Wykładamy ciasto na blaszkę, wkładamy do piekarnika i pieczemy w temperaturze 200 st. przez 30-40 minut. Na ostygnięte ciasto wykładamy konfiturę. Na to polewamy masę kakaową (w 1/3 szklanki mleka sojowego rozpuszczamy dwie tabliczki gorzkiej czekolady, pół szkalanki śmietany, łyżeczkę cukru pudru, kieliszek wódki). Do tego mazurka znakomicie pasuje konfitura z czarnej porzeczki - jej kwaśny smak idealnie komponuje się z gorzką czekoladą. Chociaż ze zwykłymi powidłami też był smaczny.  
Właśnie walczę ze sobą, aby nie wstać do lodówki po kawałeczek tej słodyczy...

3 komentarze:

  1. Miałam nadzieję, że przepis tu zagości :D
    Z tej perspektywy wygląda jeszcze lepiej =3

    Też często tak mam jak piszę post na bloga, nabieram na coś apetytu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślinka mi cieknie na widok tego mazurka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. jejku ta polewa na mazurku wyglada smakowicie, a moze daloby rade zamiast smietany weganskiej zrobic bardzo zageszczone mleko weganskie, z wiekszej ilosci lyzek jakby? hm, bo mam ochote straszna ;] a margaryna weganska to po prostu roslinna, czy jakas specjalna, ze sklepu wege?

    OdpowiedzUsuń