poniedziałek, 5 marca 2012

Ciasteczka kakaowo-owsiane

Po prawie czterech miesiącach milczenia (!) postanowiłam wrzucić nowy przepis. Pewnie nie zrobiłabym tego, gdyby nie fakt, że w jednej z moich bałaganiarskich szuflad znalazłam karteczkę z przepisem na ciasteczka kakaowo-owsiane. Nie chciałam, żeby mi się gdzieś zgubił (chociaż bez problemu bym go odzyskała, gdyż od X lat jest wpisany w zeszycie kucharskim mojej mamy), więc postanowiłam uwiecznić go na blogu. Ciastka są mega pyszne i dość proste w wykonaniu. Ich wersją niewegańską zajadałam się już jako dziecko. W wersji wegańskiej też dają radę.

Składniki:
0,5 kostki margaryny o roślinnym składzie
8 łyżek mleka sojowego
4 łyżki kakao
1,5 szklanki cukru (może być brązowy)
4 szklanki płatków owsianych błyskawicznych

Wykonanie:
Kakao rozpuścić w zimnym mleku, margarynę rozpuścić, dodać kako z mlekiem, następnie cukier, a na końcu płatki owsiane (stopniowo, bo z czasem coraz trudniej mieszać). Przełożyć do jakiejś formy i wstawić do lodówki, żeby stwardniały. Pokroić przed podaniem.
Tak wyglądają te ciastka, trochę słabe zdjęcia

1 komentarz:

  1. Cześć! :)
    Mam do zaoferowania 500g wegańskiej margaryny sojowej SOJOLA. Data ważności mija 6 kwiatnia, a jako, że mam jej mały zapas postanowiłam się nią podzielić. Koszt margaryny, to tylko koszt przesyłki, czyli 5 zł.
    Recenzja produktu na moim blogu:)
    (Mam 2 sztuki, które wyśle dwóm pierwszym osobom, które skontaktują się ze mną mailowo)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń