wtorek, 18 czerwca 2013

Kotlety gryczane

Dawno nie publikowałam żadnych przepisów na tym blogu. Pewnie tez dlatego, że większość potraw, jakie ostatnio szykowałam, czy to z lenistwa, czy ze strachu przed nowościami, czy z braku czasu, to sprawdzone, stare przepisy. Czas najwyższy wprowadzić nowe dania do menu! Poszukiwania nowych potraw zaczęłam w książkach kulinarnych. I natrafiłam w "Przemytnikach marchewki, groszku i soczewicy" ex-państwa Szaciłło na świetny przepis wegański... na kotlety gryczane. Przekonana, że nie lubię kaszy gryczanej postanowiłam mimo tego wypróbować ten przepis. Okazał się strzałem w 10! Podaję go tutaj, jeśli ktoś nie ma tej książki:

Składniki:
100 g kaszy gryczanej
6 pieczarek
garść orzechów włoskich
garść pestek słonecznika
3/4 szklanki mąki groszkowej

Wykonanie:
Kaszę gryczana ugotować w dwukrotnej ilości wody. Pod koniec gotowania dodać zmielone orzechy, przyprażone na patelni pestki słonecznika, drobno pokrojone pieczarki łyżeczkę soli. Garnek zdjąć z gazu i dodać mąkę groszkową rozpuszczoną w pół szklanki wody. Z tak powstałej masy smażyć kotleciki na oleju.

A wyglądają tak...


... i świetnie smakują!
W książce podany też jest przepis na sos do nich, jednak ja go nie robiłam - dobrze smakują nawet sauté.

A to druga nowa potrawa - truskawkowa zupa z makaronem. Nie podam przepisu, bo jej gotowanie było (prawie) czystą improwizacją. Na zdjęciu, moim zdaniem, wyszła obłędnie. I tak też smakowała!


11 komentarzy:

  1. czym można zastąpić mąkę groszkową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podczas pierwszego wykonania tych kotletów użyłam zwykłej mąki i tez dało radę, ale stwierdziłam, że to tak bardzo niezdrowo... więc mam mąkę z ciecierzycy... a nie wiem jeszcze jaką inną... może nawet kukurydzianą...

      Usuń
    2. Mąkę groszkową można zastąpić każdą mąką ze strączków. Jak nie ma się dostępu do gotowych, to najlepiej zmielić samemu czerwoną soczewicę :) Agata

      Usuń
    3. ja osobiście użyłam kukurydzianej i są mega smaczne :) super przepis!

      Usuń
  2. smakowe :)
    co do kotletów :) dodam, że uwielbiam je :D
    polecam też z czerwonej soczewicy :D no nieziemskie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ogólnie jestem wielką fanką wszelkich kotletów, więc te z soczewicy prędzej czy później spróbuję ;)

      Usuń
  3. Super pomysł na gryczane kotlety!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajnie wyszedł Ci ten kotlet ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nader interesujące miejsce i super czyta się twoje teksty :) Wyczekuję na dodatkowe a także zapraszam do mnie na moją stronke internetową - zapewne jeszcze nie raz w to miejsce wejde poczytać twojego bloga ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. zupa wygląda świetnie! uwielbiam owocowe zupy. Spodobał mi się ten blog więc dodaje go do mojego katalogu najlepszych blogów wegetariańskich. katalog można znaleźć tutaj http://wega-kuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń